خطر خوردن پیتزا در دوران بارداری

آیا خوردن پیتزا در دوران بارداری بی خطر است؟

آیا خوردن پیتزا در دوران بارداری بی خطر است؟

فهرست غذاهای غیرمجاز یا توصیه نشده در دوران بارداری رو به کاهش است. هیچ یک از ما تمایلی به ایجاد مشکل برای سلامتی کودک نداریم. پس آیا خوردن پیتزا در دوران بارداری بی خطر است؟ برای شروع، بهترین فست فود در اصفهان در مورد اینکه آیا می توانید در دوران بارداری پیتزا بخورید و نکاتی برای خوردن یک پیتزا بی خطر صحبت خواهد کرد.

آیا خوردن پیتزا در دوران بارداری اشکالی ندارد؟

 آیا می توانیم در دوران بارداری بدون مشکل برای کودک پیتزا بخوریم؟ پاسخ مثبت خواهد بود، اما قبل از خوردن آن باید مراقب کنترل دو یا سه چیز باشید. پیتزا با غذای پخته شده مشکلی برای کودک نخواهد داشت. با این حال، همه چیز باید پخته شود.

اگر می خواهید در دوران بارداری پیتزا بخورید چه پیشنهادی دارید؟

مهم است که مشکلات مربوط به مواد تشکیل دهنده پیتزا در اصفهان را در نظر بگیرید. هر پیتزای خوب پخته با مواد خوب پخته شده برای نوزاد خطرناک نخواهد بود. بنابراین می توانید در دوران بارداری و زمانی که پیتزا به خوبی پخته شده است، پیتزا بخورید. همچنین، در دوران بارداری بهتر است پیتزای حاوی سبزیجات بخورید.اما اکثریت قریب به اتفاق میوه ها و سبزیجات باید قبل از مصرف خوب شسته شوند. مزیت پخت پیتزا در حرارت بالا به شما این امکان را می دهد که باکتری های موجود در مواد غذایی را از بین ببرید. تنها شرط خوردن پیتزا در زمان بارداری با پنیر این است که پیتزا باید با دمای بالا پخته شود. برای سایر پنیرها مانند چدار مشکلی وجود ندارد، می توانید آنها را به صورت پخته یا نیم پز مصرف کنید. موزارلا از شیر پاستوریزه تهیه می شود، بنابراین هیچ خطری وجود ندارد.

خطر خوردن پیتزا در دوران بارداری

خوردن پیتزا هنگام بارداری با گوشت

خوردن پیتزایی که از پختن گوشت های اغذیه فروشی (ژامبون، خام، ژامبون، بیکن و غیره) به دست می آیند و از آن ها مطمئن نیستید، بسیار نامناسب به نظر می رسد.به طور مثال، اگر سوسیس در ابتدای فرآیند پخت پیتزا قرار گرفته است، در این حالت باکتری لیستریا و توکسوپلاسموز از بین می رود. سالمونلا یک باکتری موجود در تخم مرغ خواهد بود. برای اینکه ریسک نکنید، پیتزا را با تخم مرغی که روی آن پخته نشده یا کمی پخته شده است نخورید. تنها زمانی که می توانید این غذاهای دریایی را بخورید زمانی است که خوب پخته شده باشند.

آیا می توان در بارداری ژامبون روی پیتزا خورد؟

بله، می‌ توانید در دوران بارداری ژامبون روی پیتزا را بخورید، اما فقط در صورتی که مطمئن باشید که به صورت بخارپز پخته شده است. این به این دلیل است که خطر ابتلا به لیستریا یا توکسوپلاسموز وجود دارد. خطر کم است اما اگر پخته نشوند باز هم خطر وجود دارد.

خطر خوردن ژامبون روی پیتزا در بارداری چقدر است؟

اگرچه امروزه ابتلا به عفونت بسیار دشوار است، اما هنگام بارداری باید از خوردن ژامبون نیم پز یا ژامبون خام خودداری کنید. سه بیماری اصلی که با خوردن ژامبون نپخته ممکن است به آن مبتلا شوید عبارتند از: توکسوپلاسموز، سالمونلا و لیستریوز. لیستریا مونوسیتوژنز باکتری اصلی است که در ژامبون نیم پز یافت می شود. باعث لیستریوز می شود. اگر اجازه دهید باکتری بیش از حد از بین برود، می تواند باعث سقط جنین، مرده زایی و سایر مشکلات سلامتی شود. طبق گزارش انجمن بارداری آمریکا، سالانه حدود 25000 نفر به لیستریا مبتلا می شوند. این بدان معنی است که ابتلا به این بیماری بسیار نادر است اما زنان باردار در شرایط حساس تری قرار دارند و باید کمی مراقب باشند زیرا ممکن است منجر به بیماری های کشنده شود.

توکسوپلاسما گوندی انگلی است که باعث توکسوپلاسموز می شود. برای یک فرد عادی و سالم، معمولاً هیچ علامتی ایجاد نمی کند، اما برای زنان باردار، بسیار خطرناک است، می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی شود. نکته مهمی که باید اضافه کرد این است که وقتی به توکسوپلاسموز مبتلا می‌ شوید، دیگر به آن مبتلا نمی شوید.

سالمونلا یک باکتری است که می تواند در زنان باردار بسیار خطرناک باشد. همچنین باعث ایجاد علائم گوارشی مانند سایر پاتوژن های ذکر شده در بالا می شود. یک چیز مهم در مورد سالمونلا این است که می تواند باعث باکتریمی شود، وضعیتی که در آن باکتری در خون وجود دارد و می تواند برای زنان باردار کشنده باشد.

چه موادی از پیتزا را می توانم در دوران بارداری بخورم؟

شما می توانید هر مواد  اولیه پیتزا را تا زمانی که کاملا پخته شده است بخورید. در دوران بارداری می توان پیتزا پنیر نیز خورد  اما باید از خوردن پیتزا با پنیر نرم غیر پاستوریزه خودداری کنید. همچنین، می توان در دوران بارداری پیتزای مجدد گرم شده خورد. بنابراین، اگر پیتزا را دوباره گرم کرده باشید و تا زمانی که 2 تا 3 روز بیشتر در یخچال و 6 ماه بیشتر در فریزر نباشد، می توانید آن را دوباره بخورید.

سخن پایانی

پیتزا یکی از غذای مورد علاقه تمامی افراد است. در دوران بارداری نیز احتمال دارد مادر باردار علاقه زیادی به خوردن انواع پیتزا داشته باشد. به طور کلی پزشکان خوردن پیتزا را در دوران بارداری منع نکردند. به طور خلاصه، شما می توانید در زمان بارداری، پیتزا بخورید، فقط در دو شرط، که همه مواد به خوبی پخته شده باشند و مواد تا حد امکان تازه باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.