بهترین پنیر برای پیتزا چه پنیری است

بهترین پنیر برای پیتزا چه پنیری است؟

بهترین پنیر برای پیتزا چه پنیری است؟

به جرات می توان گفت که پیتزا یکی از غذاهای مورد علاقه تمامی افراد است.به عنوان بهترین فست فودی اصفهان، ایجاد پیتزای متمایز از رقبای شما می تواند دشوار باشد. اقدامات زیادی برای تهیه پیتزا در اصفهان با کیفیت شگفت انگیز انجام می شود، اما راز انتخاب بهترین پیتزا در انتخاب پنیر عالی نهفته است. بنابراین، ما تحقیق کرده ایم تا ببینیم کدام پنیرها بهترین ظاهر و طعم را به پیتزای شما می دهند.

چه پنیری را برای پیتزا انتخاب می کنید؟

قبل از اینکه بتوانید پنیر پیتزای عالی را برای منوی خود انتخاب کنید، مهم است که بدانید چه ویژگی یک پنیر را برای استفاده بر روی پیتزا متمایز می کند. موارد زیر ویژگی هایی است که باید به دنبال آن باشید که پنیر را برای پخت روی پیتزا متمایز می کند:

قابلیت قهوه‌ای شدن: پنیر می تواند بدون سوختن به قهوه‌ای طلایی تبدیل شود.
قابلیت ذوب: می تواند به طور یکنواخت سطح را بدون نازک شدن بیش از حد بپوشاند.
کشش: رشته های قابل مشاهده را هنگامی که برش های پیتزا از هم جدا می شوند نشان می دهد.
چرب بودن:  چربی شیر بر حسب وزن مواد جامد موجود در پنیر چیزی است که آن را غلیظ تر می کند و به کش آمدن و ذوب شدن آن کمک می کند.

بهترین پنیر برای پیتزا باید قهوه ای طلایی روشن شود بدون اینکه در حرارت زیاد فر پیتزا بسوزد. همچنین باید نقطه ذوب پایینی داشته باشد. پنیر باید کشش ملایمی داشته باشد به طوری که در هنگام جدا شدن رشته هایی تولید کند اما خوردن آن خیلی سخت نباشد. پنیر پیتزا معمولاً دارای سطح رطوبت کم (50-52٪) و محتوای چربی کم (~35-40٪) است که کشش مطلوبی را ایجاد می کند.

بهترین پنیر برای پیتزا

اگرچه انواع مختلفی از پنیر موجود است، اما همه آنها برای تهیه پیتزا ایده آل نیستند. موزارلا، چدار، پارمزان و پروولون چهار نوع اصلی پنیر پیتزا هستند، اما بسیاری از انواع پنیر دیگر را می توان در پخت پیتزا  گنجاند تا طعمی منحصر به فرد به آن اضافه کند. سعی کنید از انواع پنیرهای زیر برای پیتزا استفاده کنید تا یک پیتزای فوق العاده ایجاد کنید:

بهترین پنیر برای پیتزا چه پنیری است

1. پنیر موزارلا

موزارلا محبوب ترین گزینه پنیر برای آماده کردن پیتزا است. از آنجایی که حداقل فرآوری شده، طعمی تازه با بافتی سبک و کرمی ارائه می دهد. پنیر موزارلا به طور سنتی فقط با شیر بوفالا تهیه می شد، اما اکنون می توان شیر گاو را در مواد تشکیل دهنده آن یافت.
هنگام تهیه پیتزا با پنیر موزارلا، می توانید بین رطوبت زیاد و کم یکی را انتخاب کنید. موزارلای با رطوبت بالا ماندگاری بسیار کوتاهی دارد و باید در روز اول ساخت استفاده شود. موزارلای کم رطوبت نسبت به موزارلای با رطوبت بالا ماندگاری طولانی تری دارد و طعمی شورتر و متراکم تر دارد. این جزء کم رطوبت همچنین به ذوب شدن سریعتر آن در هنگام پخت کمک می کند. موزارلای کم رطوبت ساخته شده با شیر کامل بهترین گزینه برای پیتزا است، چه به عنوان تنها پنیر استفاده شود و چه به مخلوط پنیر اضافه شود.

استفاده از موزارلا در پیتزا

برای پیتزاهای مارگریتا از موزارلای کم رطوبت و برای پیتزاهای ناپلی و یونانی از موزارلای با رطوبت بالا استفاده کنید. در صورت استفاده به تنهایی، حتما آن را نازک برش دهید و رطوبت اضافی پنیر را بگیرید. از آنجایی که موزارلا بسیار متنوع است، پنیر شماره یک است که باید به مخلوط پنیر اضافه شود. موزارلا را می توان با پروولون مخلوط کرد تا یک پیتزای سنتی پنیر یا پپرونی درست کند.

بهترین پنیر برای پیتزا چه پنیری است

2. پنیر پروولون

پروولون یک پنیر نیمه سخت ایتالیایی است و دومین پنیر محبوبی است که با پنیرهای دیگر ترکیب می شود. طعم پروولون بسته به مدت زمان کهنه شدن آن بسیار متفاوت است. اگر می‌خواهید طعم شیرین‌ تر و بافت خامه‌ای به پیتزای خود اضافه کنید، از پروولونی استفاده کنید که مدت زمان کمتری کهنه شده است. برای افزودن طعم تندتر و بافت خشک تر، پروولونی را انتخاب کنید که مدت زمان بیشتری کهنه شده باشد. به دلیل محبوبیت پروولون، می توانید آن را روی هر طعم یا نوع پیتزای استفاده کرد.

بهترین پنیر برای پیتزا چه پنیری است

3. پنیر چدار

پنیر چدار به دلیل طعم تندش محبوبیت زیادی دارد. مردم تمایل ندارند پنیر چدار را به تنهایی به عنوان پنیری برای استفاده در پیتزا تلقی کنند زیرا حرارت بالا را به خوبی تحمل نمی کند. این معمولاً یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از مخلوط پنیر پیتزا است. همچنین، اگر پنیر چدار تندتری را انتخاب کنید که رنگ نارنجی عمیقی دارد، به پیتزای شما رنگ می بخشد. اگرچه چدار به تنهایی گزینه مناسبی برای پیتزا نیست، اما به خوبی به ترکیب پنیر کمک می کند تا به ترکیب شما رنگ بدهد.

بهترین پنیر برای پیتزا چه پنیری است

4. گودا

این یک پنیر با سختی متوسط است که هم در آشپزی و هم در پیتزا استفاده می شود. بوی تند، طعم ملایم و نقطه ذوب بالایی دارد. این می تواند سفت یا نرم باشد و گاهی آن را دودی می کنند تا طعم دودی به آن بدهد. اغلب در غذاهایی که در دمای بالا پخته می شوند استفاده می شود و برای پیتزا بهترین است. گودا در انواع مختلفی وجود دارد و برای پیتزا بسیار خوب است. اگر طعم تند تری می خواهید، می توانید از پارمزان یا رومانو که طعم های زیادی دارند یا حتی کوتیجا که کمی مزه دارد استفاده کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم، انواع پنیر برای پیتزا را به شما معرفی کنیم تا ایده ای داشته باشید که هنگام خرید پنیر به دنبال چه چیزی باشید و پیتزای عالیدر خانه درست کنید. در مورد تفاوت بین انواع مختلف پنیر و بهترین پنیر برای پیتزا و هر آنچه که باید در مورد انتخاب پنیر مناسب برای پیتزا بدانید، آموختید و به یاد داشته باشید، با داشتن چنین تنوع گسترده ای پنیر پیتزای مورد علاقه خود را می خورید. آزمایش کنید، امتحان کنید و از هر تکه از بهترین پیتزای خانگی خود لذت ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.