آیا می دانید چند نوع پیتزا در جهان وجود دارد؟

آیا می دانید چند نوع پیتزا در جهان وجود دارد؟

انواع پیتزا و مواد مورد نیاز برای تهیه آن

برای انتخاب انواع پیتزا از منوی رستوران ها بهتر است در مرحله ی اول با اسم پیتزاها و مواد مورد استفاده در آن ها آشنایی داشته باشید.

پیتزا ناپلی

پیتزای ناپلی یکی از پیتزاهای اولیه است. این پیتزا در قرن هجدهم و در شهر ناپل تهیه شده است. در این شهر به دلیل استقبال مردم از غذاهای ارزان قیمت پیتزای ناپلی به سرعت محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کرد. مواد این پیتزا شامل یک نان نازک مخصوص پیتزا و گوجه، پنیر، سیر و روغن زیتون است. این مواد در ناپل به آسانی یافت می شد و برای تهیه ی پیتزا از آن ها استفاده کرده اند. پیتزاهای ناپلی را با توجه به مواد مصرف شده در آن ها به انواع مختلفی تقسیم می کنند.

پیتزا مارینارا از انواع پیتزای ناپلی است که از گوجه، مرزنگوش، سیر و روغن زیتون آماده می شود.

پیتزای مارگریتا از گوجه، پنیر موتزارلا، ریحان و روغن زیتون تهیه می شود.

پیتزای مارگریتای ویژه از ریحان، روغن زیتون، گوجه و پنیر موتزارلا کامپانیا درست می شود.

آیا می دانید چند نوع پیتزا در جهان وجود دارد؟

تاپینگ پیتزای ناپلی

به ریختن مواد مختلف بر روی نان پیتزا تاپینگ می گویند. تاپینگ پیتزا با سوسیس، گوشت و سبزیجات بسیار متداول است. به دلیل نازک بودن خمیر پیتزای ناپلی استفاده از مواد زیاد بر روی آن باعث ریختن مواد از روی پیتزا می شود به همین دلیل گاهی این پیتزا را با قاشق و چنگال می خورند. تاپینگ متداول پیتزای ناپلی از پنیر موتزارلای تازه، ریحان، گوجه، روغن زیتون و مرزنگوش است.

پخت پیتزای ناپلی

برای پخت پیتزای ناپلی روش سنتی از دیگر روش ها متداول تر است. این پیتزا را به شکل تنوری و با سوخت چوب و زغال درست می کنند. در هنگام پخت پیتزای ناپلی دمای متوسط بیت 1000-800 درجه ی فارنهایت مورد نیاز است. 90-70 ثانیه طول می کشد پیتزای ناپلی در این دمای مشخص پخته شود. می توان با این پیتزا پیش غذا و نوشیدنی را نیز سفارش داد.

پیتزا شیکاگو

این پیتزا در شهر شیکاگو تهیه شد. مهاجران ایتالیایی که جمعیت قابل توجهی داشتند وارد شیکاگو شدند و به دنبال پیتزاهایی شبیه غذاهای ناپل بودند. بعد از مدتی پیتزاهایی با نان ضخیم تر در شیکاگو درست شد و موادی مانند پنیر موتزارلا، گوشت، سبزیجات و لایه های گوجه له شده بر روی آن قرار گرفت. این نوع پیتزا در رستوران های زنجیره ای به مرور تهیه و عرضه شد. نوع دیگری از پیتزای شیکاگو به جای دایره چهارگوش است.

آیا می دانید چند نوع پیتزا در جهان وجود دارد؟

تاپینگ سنتی پیتزا شیکاگو

در پیتزای شیکاگو بر خلاف دیگر پیتزا ها تاپینگ سنتی بر روی پیتزا دیده نمی شود بلکه مواد در زیر لایه ای از گوجه دیده می شوند. برای تهیه ی پیتزای شیکاگو از موادی مانند، گوشت چرخ کرده، پپرونی، سوسیس، پیاز، قارچ و فلفل دلمه استفاده می شود. بر روی پیتزا می توان مقداری پنیر پارمسان ریخت. برای آسان تر پخته شدن این پیتزا می توان کف سینی را با مقداری روغن چرب کرد که باعث برشته شدن نان می شود. مقدار مواد تشکیل دهنده و قطر پنیر میزان زمان را برای پخت به طور تقریبی مشخص می کند. این پیتزا 35-30 دقیقه زمان برای پخت نیاز دارد.

پیتزای نیویورکی

قدمت پیتزای نیویورکی زیاد نیست ولی در آمریکا جزء غذاهای محبوب به حساب می آید. قطر نیم متری این پیتزا نیاز به خمیری ضخیم تر دارد. این پیتزا با دست خورده می شود و برای زندگی در آمریکا و نیاز به خوردن غذاهای سریع بسیار مناسب است. نوعی از پیتزای نیویورکی با نام سنت لوئیس شناخته شده است. این پیتزا خمیر نازکی دارد. پنیری که در این پیتزا استفاده می شود ترکیبی از پنیر چدار، پروولون و موتزارلا است.

تاپینگ سنتی پیتزای نیویورکی

خمیر پیتزای نیویورکی با موادی مانند، قارچ، سوسیس، پپرونی و ماهی کولی تهیه می شود. استفاده از چاشنی های دیگری مانند، مرزنگوش، فلفل قرمز، پنیر پارمسان و پودر سیر برای تهیه ی این پیتزا باعث خوش طعم شدن آن می شود. استفاده از تنرهای چوبی و یا ذغال برای تهیه ی این پیتزا باعث طعمی متفاوت در آن می شود. استفاده از فر در تهیه ی این پیتزا باعث بافت ترد و مستحکم آن می شود.

پیتزا سیسیلی

پیتزای سیسیلی در اغلب شهرهای جهان تهیه می شود. این پیتزای چهارگوش خمیر کلفتی دارد و بافت اسفنجی آن بسیار جذاب است. این پیتزا را با موادی مانند، ماهی کولی، گوجه، پیاز و سبزی تهیه می کنند و بر روی آن ها خره های نان می ریزند. این پیتزا در روزهای خاصی مانند کریسمس در شهر سیسیل پخته می شود ولی پخت آن در آمریکا متفاوت است و با گوجه و پنیر موتزارلا پخته می شود.

تاپینگ سنتی پیتزای سیسیلی

پیتزای سیسیلی محتوای زیادی ندارد و خمیر آن به حدی است که بتواند وزن مواد بر روی آن را تحمل کند. برای پخت راحت تر سینی را با روغن زیتون چرب می کنند. پخت این پیتزا بین 20-15 دقیقه طول می کشد. برای پخت بهتر مواد می توان آن ها را قبل از پختن سرخ کرد تا با پخت مختصری که در فر دارد طعم مواد آن خام به نظر نرسد.

آیا می دانید چند نوع پیتزا در جهان وجود دارد؟

پیتزای یونانی

برای تهیه ی پیتزای یونانی نیاز به موادی که خاص کشور یونان باشد نداریم. خاستگاه بیشتر پیتزاها کشور ایتالیاست ولی با ورود به هر کشوری مقداری تغییر در این پیتزاها به وجود می آید. مهاجران یونانی با ورود به آمریکا پیتزای یونانی را با خود به این کشور آوردند. خمیر این پیتزا از نظر قطر متوسط و پفکی است. رب گوجه فرنگی در این پیتزا طعمی شبیه به  مرزنگوش می دهد و پنیر مورد استفاده در آن از چدار و موتزارلا است.

تاپینگ سنتی پیتزای یونان

پیتزای یونان تاپینگ سنتی ندارد و سرآشپز می تواند هر موادی را که به خوشمزه تر شدن آن کمک می کند به این پیتزا اضافه کند. برای اینکه پیتزا به شکل متفاوتی تهیه شود و یادآور یونان باشد می توانید مقداری زیتون سیاه، پنیر فتا و پیاز قرمز به آن اضافه کنید.

پیتزا کالیفرنیا

پیتزای کالیفرنیا به دلیل استفاده از موادی مانند، خردل، پاته، فلفل قرمز و پنیر ریکوتا شناخته شده است. رستوران های زنجیره ای برای سرو این پیتزا در آمریکا به وجود آمد. برای تهیه ی این پیتزا به جای سس گوجه فرنگی از سس باربیکیو و یا سس آلفردو استفاده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.