آشنایی با انواع پاستا و طرز تهیه ی آن ها

آشنایی با انواع پاستا و طرز تهیه ی آن ها

پاستا یکی از غذاهای اشرافی در ایتالیا است. با آشنایی مردم دنیا با این غذا روش های مختلفی برای پخت آن امتحان شد و انواع پاستاها به وجود آمد. امروزه بسیاری از فروشگاه هایی که در زمینه ی فروش فست فود فعالیت می کنند پاستا را در منوی خود دارند. فست فودد 222 با عرضه ی بهترین پاستا اصفهان این غذا را در کنار انواع پیتزا در اصفهان و دیگر غذاها عرضه می کند. پاستا یک غذای جهانی به حساب می آید و طرفدارای مخصوص به خود را دارد. این غذا علاوه بر طبخ سریع و قیمت مناسبی که دارد به دلیل موادی که برای پخت آن استفاده می شود بسیار سالم و مقوی است.

انواع پاستا و طرز تهیه ی آن

پاستا ناپولی

پاستای ناپولی طبخ راحتی دارد و با ساده ترین لوازم آشپزی می توان آن را طبخ کرد. برای تهیه ی آن باید پاستا، ژامبون و سبزیجات داشته باشید و بهتر است برای بهتر شدن طعم آن از مواد تازه استفاده کنید. استفاده از ژامبون دودی نیز به طعم آن می افزاید. برای شروع بهتر است ژامبون ها تفت داده شوند و پیاز نگینی را نیز به آن اضافه کرد. اضافه کردن کدوی خیاری برش داده شده در مرحله ی بعدی اتفاق می افتد. بعد از ریختن خامه و تفت دادن آن باید روی پاستا پنیر و جعفری بریزید.

آشنایی با انواع پاستا و طرز تهیه ی آن ها

پاستا اسفناج

برای تهیه ی پاستای اسفناج که مواد اولیه ی آن فرق زیادی با ماکارونی ندارد باید قارچ را نگینی خرد کرده و با کره تفت دهید. بعد از سرخ شدن می توانید آن را از داخل ماهی تابه خارج کنید. بعد از پخته شدن اسفناج ها می توانید مقداری شیر به آن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن خامه به اسفناج می توانید می توانید آن ها را هم بزنید تا ته نگیرد. در مرحله ی آخر سس، قارچ و پاستا را به مواد خود اضافه کنید.

پاستا برنجی

برای تهیه ی پاستا برنجی نیاز به دانه های برنج دارید. از این پاستا می توان در کنار میگو استفاده کرد. پاستا های برنجی، چیکن و یونانی را می توان محبوب ترین پاستاها دانست. فست فود 222 بهترین پاستاها را در کنار غذاهای دیگر مانند بهترین کنتاکی در اصفهان سرو می کند. برای تهیه پاستا برنجی بهتر است میگوها را طعم دار کنید. ادویه، سبزیجات و آبلیمو می تواند این کار را به راحتی انجام دهد. زیتون، نمک و ادویه را می توان به پوره های گوجه در درون ماهی تاوه اضافه کرد. اضافه کردن سیر رنده شده و رب از دیگر مراحل طبخ این پاستا است. سرخ کردن میگوها به مدت 8 دقیقه برای طبخ این غذا کافی است. بعد از پخت پاستا می توانید جعفری و سبزجات را نیز به این ترکیب اضافه کنید.

پاستای لیمویی

پاستا را می توان در زمان کمی آماده کرد. انواع مختلف پاستا برای پخت به مواد مختلف ولی زمان کمی نیاز دارند. از پاستای لیمویی بیشتر در فصل تابستان استفاده می شود. سیر، پنیر، روغن زیتون، ریحان و لیمو از مواد اصلی این پاستا به حساب می آید. برای پخت این پاستا باید صبر کنید تا آب جوش بیاید و بعد پاستا را برای پخت داخل آب جوش بریزید. با گرفتن آب لیموترش ها باید پوست آن را به همراه موادی مانند پنیر پارمزان و روغن زیتون در داخل ظرف بریزید. با آب کشی کردن اسپاگتی ها می توانید آن را به مواد اضافه کنید. به دلیل ترش بودن لیموها بهتر است نمک کمتری بریزید.

پاستا تورتلینی

پاستای تورتلینی به دلیل کوچک و حلقه ای بودن شکل جالبی به ظرف غذا می دهد. این پاستا طعم و مزه ی خوبی دارد و به همین دلیل افراد زیادی طرفدار آن هستند. برای تهیه ی این غذا باید مرغ و پیاز را درون چرخ گوشت بریزید. برای مزه دار کردن مواد بهتر است ادویه را به آن اضافه کنید. مواد را به شکل گرد شده داخل تابه سرخ می کنید و قارچ لایه لایه شده و آبلیمو و نمک را به آن اضافه می کنید. برای تفت دادن این مواد از حرارت بالا استفاده نکنید. اضافه کردن پنیر و خامه به اسفناج ها برای مرحله ی بعدی است.

آشنایی با انواع پاستا و طرز تهیه ی آن ها

پاستا آلانورما

پاستا آلانورما با انواع سبزی های معطر آماده می شود. باید پاستاها را در داخل آب جوش بریزید تا نرم شوند و پیازهای ریز شده و روغن زیتون را جدا تفت دهید. گوجه های خرد شده با فلفل، نمک و پیاز مخلوط شده و به مدت 15 دقیقه می پزد. می توان در این مرحله بادمجان ها را سرخ کرده و درون مخلوط سس بریزید. ریختن پنیر و ریحان خرد شده در مرحله ی آخر است. 45-30 دقیقه برای پخت این پاستا زمان لازم است. این غذا به سرعت آماده می شود. این پاستا در ایتالیا بسیار معروف است و می توانید مرغ را به سادگی به آن اضافه کنید. ترکیب سیب زمینی و کدو نیز برای این پاستا به خوشمزه شدن آن کمک می کند.

پاستا ریگاتونی

پاستا ریگاتونی شبیه لوله های تو خالی است. برای طعم دهی به این نوع از پاستا می توان از سس گوشت نیز استفاده کرد. برای تهیه ی این پاستا باید فلفل و نمک به آب جوش اضافه کرد. پیاز، قارچ، فلفل دلمه و نمک را با گوشت تفت می دهید و رب گوجه را نیز به آن اضافه می کنید. بعد از اضافه کردن مقدار آب به گوشت ها، پاستا را اضافه می کنیم. می توانید مایع گوشت را در درون پاستاها بریزید.

نتیجه گیری

 به دلیل دغدغه های زیادی که در زندگی امروز وجود دارد، سرعت در زندگی اهمیت زیادی پیدا می کند. استفاده از غذاهای فست فودی بسیاری از مشکلات مربوط به نداشتن وقت برای آشپزی را حل کرده است. پاستا، برگر اصفهان و دیگر غذاهایی که در فست فود 222 آماده می شود برای رفع نیاز استفاده از غذاهای سالم و مقوی است. فست فود222 سعی دارد با انتخاب بهترین مواد و فست فودهای موجود به مشتریان خود خدمات ارائه دهد. برای اطلاع از منوی غذاها به قسمت محصولات را وب سایت بروید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.