چرا پنیر پیتزا کش می آید ؟

چرا پنیر پیتزا کش می آید ؟

یکی از محبو‌ترین غذاها در دنیا پیتزا است. نه تنها در دنیا بلکه پیتزا در اصفهان طرفداران بسیار زیادی دارد که هر کدام از آنها به دنبال خرید پیتزای خوشمزه بوده یا اینکه به دنبال دستورالعمل‌ هایی برای طبخ بهتر آن هستند. بسیاری از افراد علاقه‌ای به خرید پیتزا از بیرون منزل را ندارند و دوست دارند خودشان آن را در منزل تهیه کنند. اما سوالی که ممکن است آنها را درگیر کرده باشد این است که چرا پنیر پیتزا کش میاد علت کش آمدن پنیر پیتزا چیست؟ در این مطلب قصد داریم در مورد کش آمدن پنیر پیتزا سخن بگوییم تا انتها همراه ما باشید.

نحوه یا طرز تهیه پنیر پیتزا

قبل از اینکه بخواهیم در مورد علل کش آمدن پنیر پیتزا سخن بگوییم بهتر است بدانیم پنیر پیتزا چگونه تهیه و آماده می‌شود. در وهله اول بهتر است بدانید که حدود 300 نوع پنیر در کشور فرانسه تهیه می‌شود، که در ایران فقط پنج تا شش نوع آن تولید می‌گردد، که هر کدام از آنها روش‌ های تهیه خاصی را دارند. در پنیر های معمولی اصولاً از آنزیم استفاده می‌شود، اما در پنیر پیتزا خبری از آنزیم نبوده و برای منعقد کردن شیر از اسیدها به کار برده می‌شود بعد از اینکه شیر با اسیدها لخته گردید آن را داخل آب پنیر گذاشته و مقداری حرارت داده یا می‌پزند. بعد لخته‌ها را به شکل آرامی از آب جدا می‌کنند و محکم آبشان را می‌گیرند. همین امر موجب می‌گردد تا هنگام سفارش پیتزا اصفهان با کش آمدن پنیر پیتزا مواجه گردید. با حرارت دادن پنیر شاهد کش آمدن خیلی بیشتر آنها خواهید بود. سپس لخته‌ها را در جای خنک نگهداری می‌کنند.

چرا پنیر پیتزا کش می آید

علل کش آمدن پنیر پیتزا های صفهان

عوامل متعددی در کش آمدن پنیر های پیتزا اصفهان دخیل هستند که همین عوامل موجب محبوبیت هرچه بیشتر پیتزاها خواهد شد. در ادامه به صورت مختصر به آنها اشاره می‌کنیم.

کیفیت و مارک مرغوب پنیر پیتزا

اولین دلیل که می‌توان برای آن عنوان مورد استفاده از پنیر هایی با مارک معتبر و با کیفیت است. زیرا آن‌ها جواب پس داده‌اند و مصرف کننده اصولا به آن اطمینان دارد. هر چقدر پنیر پیتزا از کیفیت بالایی برخوردار باشد، قطعاً میزان کش آمدن آن هم بیشتر خواهد بود. این امر هنگام سفارش پیتزا مشهود بوده و خریداران به دنبال پیتزا هایی با پنیر‌ های باکیفیت هستند.

مدت زمان قرار گیری آن در فر

یکی دیگر از علل خوب کش آمدن پنیر پیتزا قرار گیری آنها درون فر است. اگر پنیر پیتزا خیلی در فر باقی بماند، به مرور حرارت دیده و خشک می‌گردد. همین امر مانع کش آمدن آن می‌شود. پس باید مدت زمان قرارگیری آن را رعایت نمود.

استفاده از دو نوع پنیر ترکیبی

اصولا پیتزاها در اصفهان جز آن دسته از پیتزایی هستند که پنیرشان خیلی کش می‌آید. راز موفقیت آنها هم استفاده یا ترکیب دو نوع پنیر با هم می‌باشد. با انجام این کار علاوه بر اینکه پیتزا خوشمزه‌تر می‌شود، پیتزا کشدار هم می‌گردد. منظور از ترکیب یعنی از دو نوع پنیر متفاوت رشته‌های ریز و درشتشان را با هم مخلوط کرده و روی پیتزا پخش نمایید.

استفاده از پنیر پیتزا بر کل پیتزاها

اگر تمایل دارید که پیتزای شما لذید و پنیر آن خیلی کش دار گردد، در وهله اول بر روی نان و حتی لا بلای مواد آن پنیر پیتزا به مقدار زیادی بریزید. به طوری که روی پیتزا سفید شود. همین کار باعث شده تا خمیر هم جدا نشده و پنیر بهتر خودش را نشان دهد.

عدم استفاده از پنیر یخ زده

یکی از نکاتی که اصولا هنگام سفارش پیتزا به فروشنده گوشزد می‌کنند، عدم استفاده از پنیر‌ های یخ زده است. زیرا پنیر یخ زده مانع کش آمدگی آن می‌گردد. بهتر است اگر پنیر در فریزر بوده آن را خارج کرده تا یخ آن بازگردد. بعد از اینکه به اندازه کافی نرم شد، پنیر را بر روی پیتزاها بچینید. پس بهتر است حتی به صورت رنده شده به کار ببریم.

بکارگیری مواد خیلی کمتر روی پیتزا

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که هر چقدر مواد روی پیتزا بیشتر باشد، قطعاً خوشمزه ‌خواهد شد. در حالی که چنین نیست. وقتی هنگام طبخ پیتزا از مواد کمتر استفاده شود، حرارت به میزان لازم به پنیر رسیده و خیلی پخته شده و کش می آید. حال تصور کنید که ورقه‌های بزرگ گوجه و کالباس را به کار برده باشید، در این حالت حرارت به پنیر نرسیده و پنیر به راحتی کش نخواهد آمد و بهتر است برای کش آمدن پنیر مواد را به قطعات کوچکتری تقسیم نمایید.

اسپری کردن آب بر روی پنیر

بعد از اینکه پنیرهای پیتزا را روی مواد ریخته شد، یک نکته طلایی دیگر برای کش آمدن آن وجود دارد و آن هم اسپری کردن آب روی پنیر است. این امر موجب شده تا رطوبت در پنیر خیلی بالا باقی مانده و پنیر حالت کش آمدگی خیلی بهتری را ارائه دهد. البته در این نکته باید خیلی مراقب باشید که پنیر خیس نشود.

چرا پنیر پیتزا کش می آید

استفاده از خمیر خانگی

راز اصلی خوشمزه شدن پیتزا در اصفهان استفاده از خمیر های خانگی است. زیر آنها رطوبت و لطافت بسیار زیادی دارند که همین امر موجب خوشمزه شدن پیتزا و کش آمدن پنیر می‌گردد. البته با رعایت تمام نکات بالا می‌توانید به یک پنیر با کش آمدگی خیلی بالا مواجه گردید. پس چه هنگام سفارش پیتزا و چه هنگام طبخ آن انجام یکسری نکات طلایی می‌توانید، موفق‌تر عمل کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.