پیتزا مثلثی یا دایره‌ای

پیتزا مثلثی یا دایره‌ ای ؟

پیتزا مثلثی یا دایره‌ای ؟

یکی از غذا های بسیار محبوب در دنیا پیتزا می‌باشد. این غذا در بهترین فست فودی اصفهان با تنوع زیاد و بسیار بالا، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. آیا تا به حال شما هم به این موضوع فکر کرده‌اید که شکل پیتزاها چرا با هم متفاوت است. مثلا بعضی از آنها به صورت دایره‌ای و بعضی به شکل مثلثی هستند؟ علت شکل گیری شکل آنها به چه صورت است؟ جواب قطعی برای این موضوع وجود ندارد. در ادامه به بررسی این موضوع پرداخته تا بتوانیم اندکی با علت انواع شکل‌ های پیتزا آشنا شویم.

علت وجود پیتزا در اشکال مختلف

پیتزاها را بر اساس قالب‌ هایی که در آن پخت می‌کنند، به اشکال مختلفی در می‌آورند. به عنوان نمونه پیتزا‌ هایی که در قالب‌ های مثلثی، مربعی و دایره پخته می‌شوند، در اصل به صورت دایره و مربع در می‌آیند که در طعم آنها هیچ تاثیری نخواهد داشت و در واقع فقط تنوع در شکل ظاهری آن می‌باشد. علت وجود اشکال مختلف هم به نحوه سرو آنها هم بستگی خواهد داشت. در بسیاری از مواقع پیتزاها به اشکالی پخته می‌شوند تا به راحتی مورد مصرف قرار گیرند.

انواع اشکال پیتزا

همانطور که پیش‌تر عنوان نمودیم، پیتزاها در انواع و اشکال مختلفی هستند، که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

پیتزای دایره

تعریفی که ما از پیتزا و شکل‌ های آن داریم با دیگر تعاریف اصیل در ایتالیا متفاوت می‌باشد. اصولا مردم ایتالیا خودشان را صاحب پیتزا های خوشمزه‌ای می‌دانند، که اکثراً به شکل دایره‌ای می‌باشند. ریشه این دایره بودن یا پخت پیتزای دایره‌ای در بهترین پیتزا فروشی های اصفهان به چیزی حدود صد سال پیش بر می‌گردد. اما اولین نشانه‌ های آن بیشتر در قرن هجدهم دیده می‌گردد. سبک پیتزا ایتالیایی به گونه‌ای بوده که بسیار ساده، نازک و لطیف است. حتی در بحث استفاده از گوشت‌ها بسیار صرفه جویی به عمل می‌آورند. اگر شما هم دوست دارید که یک غذای خیلی سبک و ساده را تجربه کنید، اما حتماً اصیل باشد بهتر است پیتزای دایره مخصوص را تست نمایید.

پیتزا مثلثی

اصولا افرادی که عاشق غذا های هیجان انگیز هستند، پیتزای مثلثی را نوعی غذای جذاب و کامل می‌دانند. زیرا علاوه بر موادی که در آن به کار می‌رود، از نظر ظاهری هم به شکل مثلث می‌باشند که یک رنگ و طرح خاص و منحصر به فردی را خلق می‌کنند. آمریکایی‌ها با خلق پیتزا یک مفهوم جدید و خاص را به غذا بخشیدند که هر اسلایس مثلثی آن یک وعده غذایی کامل است. اگر شما هم علاقه شدیدی به پیتزا دارید می‌توانید در انواع متعدد پیتزا در اصفهان پیتزای مثلثی را انتخاب نمایید.

پیتزا مثلثی یا دایره‌ای

پیتزا مثلثی یا دایره‌ای

پیتزا قلبی

این نوع پیتزا یک ایده و طرح خاص است که برای ولنتاین یا مناسبت‌ های عاشقانه مناسب می‌باشد. شکل این پیتزا بسیار هیجان انگیز بوده و در سالگرد ازدواج‌ها به خوبی از آن استفاده می‌شود. اگرچه قیمت این نوع پیتزا در فست فودی‌های اصفهان متفاوت می‌باشد اما بسته به محتویات درون آنها قیمت آنها بالاتر خواهد رفت. خلاصه این شکل پیتزا فرصت را غنیمت شمرده و با اضافه کردن خود به انواع دسر و غذاهای خوشمزه یک تجربه ماندگار را ایجاد می‌کند.

پیتزا مثلثی یا دایره‌ای

پیتزا های سنتی به چه شکلی بودند ؟

سوالی که ممکن است ذهن اکثر مصرف کنندگان پیتزا را به خود درگیر کرده باشد، این است که چرا پیتزا‌های سنتی به شکل گرد بودند؟ در جواب باید گفت در زمان گذشته مردم، پای را در جهان را یک غذای سنتی می‌شناختند. شکل ظاهری پای‌ها گرد بود و در طرح‌های مختلف بودند و به راحتی آنها را بین افراد تقسیم می‌کردند.

در آن زمان غذاهایی که به صورت گرد بود، به راحتی در تنور پخته می‌شد و یک حالت راحت و یکنواختی را به وجود می‌آورد. از همه مهمتر که هیچ قسمتی از آن خام باقی نمی‌ماند و به راحتی پخته می‌شد. هنوز هم بسیاری از پیتزاها در اصفهان به شکل‌های دایره عرضه می‌شوند. هنوز هم بسیاری از آشپزهای سنتی ایتالیا با پهن کردن یک تکه خمیر گرد و بالا انداختن آن در هوا به پخت پیتزا می‌پردازند.

آیا پیتزای مثلثی بهتر است یا دایره‌ای ؟

هنگامی که قرار است پیتزا را خریداری کنید، سلیقه شما حائز اهمیت می‌باشد. حال فرقی نمی‌کند که به چه شکلی و ظاهری باشد و پیتزا مثلثی باشد یا دایره‌ای. طعم آن گواه کیفیت پیتزا است. از نظر بسیاری از افراد تفاوت ظاهری پیتزا علت اصلی خرید آن‌ها به حساب می‌آید. به عنوان نمونه خیلی از افراد بر این باورند که پیتزای مثلثی موجود در فست فودی‌ ها را می‌توان به راحتی تا کرد و این یک امتیاز ویژه برای آن به حساب می‌آید. اما از نظر عده‌ای دیگر روی پیتزای دایره‌ای شکل، مواد به صورت مساوی تقسیم خواهد شد و هر کدام از آنها به صورت مساوات مورد مصرف قرار می‌گیرند. به عنوان نمونه یک تکه گوشت روی هر اسلایس وجود دارد. در نهایت باید گفت انتخاب هر کدام از آنها به انتخاب و سلیقه فرد بستگی دارد.

فواید خوردن پیتزا

بدون شک اگر پیتزاها از مواد اولیه تازه و مناسبی تهیه شده باشند، از مزیت‌های فراوانی برخوردار هستند. این غذای کامل دارای ویژگی‌ هایی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. پیتزا به دلیل مواد مفیدی که در آن به کار رفته به خوبی با سرطان مقابله می‌کند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. به دلیل ترکیبات مغذی به کار رفته شده در آن به خوبی مغز را فعال می‌کند. همچنین از تمام گروه‌های غذایی در آن به کار برده شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.